Tuesday, January 14, 2014

Sambutan Maulidur Rasul 1435

Biro Kebajikan dan Agama, UMNO Cawangan Rumah Pangsa Tongkang Yard 2 telah berjaya mengadakan Sambutan Maulidur Rasul 1435 pada 14/01/2014 hari Selasa bertempat di Dewan Orang Ramai, Rumah Pangsa Tongkang Yard, 2, Jalan Bunga Raya, Alor Setar, Kedah.


Maulidur Rasul adalah majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam yang kebiasaannya disambut pada setiap 12 Rabiulawal dengan mengadakan berbagai acara sambutan seperti perarakan, ceramah dan berselawat bagi memuliakan junjungan besar umat Islam dan sebagai tanda kecintaan kepada Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.

Kanak-Kanak Kemas
Kumpulan Nashid
Berselawat

Tema sambutan tahun ini " Wasatiyah Tonggak Kesatuan Ummah " Program bermula dengan Perarakan Beramai-ramai dari Dewan Orang Ramai jam 8.00 pagi menuju keluar ke Jalan Bunga Raya sampai ke Masjid masuk ke Lorong Cempaka dan balik ke Dewan Orang Ramai, diikuti dengan Ceramah/Nashid/ jamuan makan tengahari dan bersurai.

Jalan Bunga Raya

Lrg. Cempaka
Perarakan
Taklimat Perarakan
Berkumpul mengikut kumpulan

Pemberian Saguhati

Turut menghantar peserta menyertai program ini terdiri daripada Persatuan NGO Kg. Peremba yang menghantar seramai 45 orang, UMNO Cawangan Rumah Pangsa Kg. Hilir 20 orang, Kemas Tongkang Yard 20 orang lebihan tuan rumah jumlah keselurohan 255 orang yang menyertai program sambutan ini.

Y.Bhg Ustaz Fazil bin Hanaffi
Y,Bhg Ustaz Fazil Hanaffi
Y.Bhg Ustaz Zamri
Y.Bhg Dato' Abdullah Hasnan

Hadir sama Y.Bhg Dato' Haji Abdullah Hasnan Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah dan turut memberi ceramah tetamu  jemputan Y,Bhg Ustaz  Fazil bin Hanaffi, Penceramah Bebas bekas Dun Alor Mengkudu.

Kumpulan Kaum Ibu
Kumpulan Nashid

Majlis diserikan lagi dengan persembahan Nashid dari kaum Ibu Rumah Pangsa Tongkang Yard 2, sebelum ceramah agama dimulakan. Jamuan makan tengahari turut disediakan kepada semua yang hadir.

Tetamu Jemputan
Peserta Perarakan
Melayani Tetamu

Terima Kasih kepada Pergerakan Wanita Umno Cawangan telah bertungkus lumus memasak dan menyediakan jamuan makan tengahari kepada semua peserta yang hadir didalam program tersebut.

Gulai daging
Sedang memotong daging
Gotong Royong Memasak

No comments:

Post a Comment