Monday, May 26, 2014

Lawatan Ke Miri, Serawak

Kali ini saya memilih Miri, Serawak sebagai tempat distinasi untuk berehat selama 3 hari 2 malam, Saya menaiki Penerbangan AirAsia dari Alor Setar ke Kuala Lumpur jam 8.20 pagi dan sampai di Kuala Lumpur 9.20 pagi.

KLIA2
Atas Flight

Sesampainya saya di KLIA2 saya terus ke Billboard yang dipasang disudut hujung sana untuk mempastikan masa penerbangan saya ke Miri, Serawak. Penerbangan ke Miri dari Kuala Lumpur jam 3.25 petang jadi saya berehat di terminal perlepasan.

Jam 3.15 petang dengar pangilan diminta semua penumpang-penumpang yang nak ke Miri sila ke pintu J15. tempat yg saya tunggu tidak jauh dengan J15. Penerbangan bertolak jam 340 petang dari Kuala Lumpur dan sampai di Miri jam 5.38 petang. Miri mempunyai Airport yang besar dan cantik.

Papan Petunjuk

Bandaraya Miri, Serawak

Setelah selesai chop pasport saya terus ke kaunter teksi untuk mendapatkan sebuah teksi menuju ke Hotel Mega yang telah di tempah 2 minggu lebih awal sebelum dari tarikh saya berangkat dengan kadar harga RM 180.00 untuk 1 malam.

Mega Hotel
Checkin
Bilik Standard

Lobby Hotel

Mega hotel terletak didalam Bandaraya mudah untuk medapat makanan dari restoran-restoran yang berdekatan dengan hotel tersebut. Ramai juga orang-orang Miri keluar makan malam besama keluarga dan banyak juga kedai-kedai internet disana.

Cafe House
Menu
Minum Pagi
Suasana Malam
Bandaraya Miri, Serawak

Pada 26/5/2014 setelah check out saya menaiki teksi dari hotel menuju ke Airport untk balik ke Kuala Lumpur jam 8.30 pagi dan sampai di KLIA2 jam 10.30 pagi. Sampai di airport saya menaiki keretapi laju menuju ke KL Central, sampai disana kawan menunggu dan bawa saya ke Hotel City Villa dan bermalam di situ.