Wednesday, February 19, 2014

Perhimpunan Pejawat Awam

ANULAE Semenanjung Malaysia Cawangan Perak Tengah telah berjaya mengadakan Program Perhimpunan Pekerja-pekerja dari Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seluroh Negeri Perak pada 19/02/2014 jam 2.30 petang di Dewan Bandaraya Ipoh, Ipoh Perak.

Dewan Bandaraya Ipoh

Seramai 500 orang pelbagai ketegori pekerja hadir berkumpul didalam dewan yang melibatkan 15 PBT di seluroh Negeri Perak untuk mendengar Taklimat khas dari Presiden Cuepacs yang merangkap Presiden ANULAE Semenanjung Malaysia.

Presiden Cuepacs

Dalam perjumpaan ini Presiden Cuepacs bersimpati dengan nasib Pekerja-pekerja bawahan dalam Pihak Berkuasa Tempatan  dan mohon pertolongan dari Cuepacs supaya Pekerja-pekerja Bahagian Sisa Pepejal di Pihak Berkuasa Tempatan seluroh Negeri Perak tidak di Swastakan kepada syarikat Swasta,

Pemimpin Tertinggi
Menyanyi Lagu Negara Ku

Rata-rata Pekerja yang hadir hari ini menunjukan protes mereka dengan membawa sepandok-sepandok anti penswataan kepada En. Azih bin Muda Presiden Cuepacs supaya perkara ini di bawa ke pengetahuaan diperingkat yang tertinggi.


Sebahagian dari Pekerja


Perjumpaan ini menunjukan semangat yang gitu mereka bersatu padu menentang Isu Pengswataan ini dengan berikrar kami akan mengharungi dan merempuh apa saja halangan yang mendatang asalkan Penswataan tidak dilaksanakan di Negeri Perak.

Presiden Cuepacs

Protes Pengswataan
Sidang Akhbar

Presiden Cuepacs juga telah memaklumkan YAB Dato Seri Menteri Besar Perak sehingga hari ini belum lagi menanda tangani persetujuan Pengswataan Sisa Pepejal di Negeri Perak di dalam perjumpaan beliau bersama Pegawai-pegawai kanan Cuepacs bersama YAB Dato' Seri Menteri Besar mendapat tepukan dan pekikan yang meriah. 

Perbincangan dgn MB
Bergambar MB bersama Cuepacs

No comments:

Post a Comment