Saturday, August 1, 2015

Lawatan ke Kota Kinabalu

Selepas diadakan program Rumah Terbuka Koop di Ibu Pejabat Kuala Lumpur keesokanya saya pergi ke Kota Kinabalu Sabah pada 31/07/2015 selama 3 hari 2 malam di sana untuk berehat dan menjalankan tugas.

KLIA2

Sebaik sahaja kapal terbang yang saya naiki airasia mendarat di Lapangan Terbang Kota Kinabalu pada jam 10 pagi, selepas cop pasport saya terus ke kaunter mendapatkan teksi dengan kadar harga yg murah RM 25.00 ke Hotel Capitol yang saya tempah seminggu sebelum saya berangkat dengan kadar harga sebilik RM 120.00.

Hotel Capitol
Receiption
Bilik Tidur

Selepas saya checkin saya berehat dan disebelah malam saya bertemu dengan Puan Dayang Mariani Pegawai Perhubungan Awam Dewan Bandaraya Kota Kinabalu jam 8.00 malam di Restoran tempat Hotel saya menginap.

Puan Dayang Mariani

Keesokanya saya pergi melawat di Bahagian Penguatkuasa, Dewan Bandaraya Kota Kinabalu walaupun pada hari tersebut hari cuti hujung minggu, Saya sempat berjumpa dan berbual-bual dengan Pegawai Penguatkuasa disitu mengenai Penubuhan Koperasi.

Pejabat pintu hadapan
Pegawai Penguakuasa

Selepas pertemuan itu saya berjalan menuju ke Pasar Philiphine dan Pasar Ikan yang tidak jauh dari Pejabat Dewan Bandaraya Kota Kinabalu.

Pemandangan di atas Jambatan
Selepas hujan lebat
Pasar Philipine

Makan Durian
Beli Buah2han
Ditebing sungai

Selepas saya membeli saya terus berjalan balik ke Hotel juga tidak jauh dari Pasar Philiphine dan Pasar Ikan untuk berehat.

Wisma Sabah
Sebahagian Bangunan di KK

Disebelah malam saya keluar menuju ke Persisiran Sungai bersebelahan Pasar Ikan dan Philiphine untuk makan malam.

Udang Harimau
Pelbagai Jenis Ikan
Ikan Bakar

Keesokan pagi saya pergi ke restoran mamak makan roti canai dan selepas itu sekali lagi saya ke Pasar Philiphine dan Ikan beli buah2han.

Roti Canai

Selepas checkout jam 1.00 tengahari saya menuju ke Lapangan Terbang Kota Kinabalu untuk menaiki pesawat airasia pada jam 7.30 malam.

Lapangan Terbang
Flight Airasia ke KL
KLIA 2

Jam 10.00 malam pesawat airaisa yang saya naiki telah mendarat di KLIA2 dengan selamatnya. Saya terus bermalam di KLIA2 sementara menunggu penerbangan pagi esok jam 7.10 pagi.