Monday, November 22, 2010

Melawat Ikan Air Tawar

Setelah kami semuanya berbincang maka dapat satu kata sepakat melawat ternakan ikan air tawar di Kuala Kangsar dan makan malam diTebing Klasik. Saya terus menalipon memaklumkan kepada Tuan Hj. Mohd. Faizi rombongan kami akan sampai pada jam 6.30 petang melawat tapak ikan dan makan malam.. Jam 6.30 petang tepat rombongan kami sampai disambut oleh Tuan Haji Mohd. Faizi serta keluarganya tuan punya Restoran yang mana merangkap Setiausaha Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad yang menguruskan Ternakan Ikan Air Sangkar disitu.

Kain rentang Koperasi

Sebaik saja sampai anak cucu semua naik ke pelantar ikan air tawar seronok nak tengok ikan hidup, nak pegang ikan nak bagi ikan makan hhuuuuu macam-macam dengan itu hasrat mereka tercapailah sudah.

Sangkar Ikan
Anak dan Cucu diatas pelantar

Seronok bagi makanan ikan
Menunggu nak mengambil makanan
Anak dan cucu

Para pekerja kolam telah mengambil ikan didalam sangkar tersebut sebanyak 10 ekor untuk masak steam, tiga rasa, bakar dan sweatsour untuk hidangan malam tersebut. waawwww cukup selera semuanya makan ikan fresh sampai yang meratah kepala ikan masing-masing mengatakan Tok Abah sedap, apa lagi ketawalah saya.

Adoi sedapnya
Hai menantu makan tak pangung kepala

1 comment:

  1. assalammualaikum..saya ingin belajar macamana saya nak hubungi kopesta

    ReplyDelete