Thursday, February 17, 2011

Program Kesedaran Kitar Semula

Pelajar Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin bersama Jabatan Pelancongan Dan Hospitaliti dengan kerjasama environment IDAMAN Sdn Bhd, Jabatan Alam Sekitar serta Jabatan Pelajaran Negeri Perlis telah berjaya mengadakan Program Kesedaran Kitar Semula pada 16-02-2011, Hari Rabu, bertempat di Sekolah Menengah Arau, Perlis.

Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Arau En.Halim bin Mansor telah diberi penghormatan merasmikan program ini. sebelum itu En. Mohd. Shahrin bin Sujor wakil Politeknik Tuanku Sirajuddin memulakan ucapan nya dengan di ikuti oleh En. Afzainizam bin Abd. Rahim, Ketua Corporate Communication Department mewakili environment IDAMAN Sdn Berhad.

Wakil Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin

En.Afzainizam wakil environment IDAMAN Sdn Bhd
En. Halim bin Mansor Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Arau
Acara Gimik Kitar Semula

" RECYCLE TODAY, FOR A BETTER TOMORROW " adalah Tajuk Program Kesedaran Kitar Semula yang dipilih oleh kumpulan ini. Bagi menyakinan lagi para Guru serta pelajar-pelajar tentang kesedaran Kitar Semula, Pelajar-Pelajar Politeknik telah menjemput environment IDAMAN Sdn Berhad En. Pissal Abu sebagai penceramah diatas tajuk ini. Pengetua serta Guru-Guru diantara 200 orang yang menghazirinya.

En. Pissal Abu Penceramah Jemputan
Penyampaian Cederamata
Sebahagian dari Pelajar

Selain ceramah turut juga diadakan pertandingan lukisan atas tajuk Alam Sekitar serta pertandingan reka cipta bentuk dengan mengunakan bahan-bahan buangan.

Pertandingan Melukis
Pertandingan Reka Cipta dan Lukisan

Bagi Pelajar-pelajar yang mengambil Jurusan Perhotelan khususnya menyedia dan menghidangkan makanan dan minuman juga turut diadakan praktikal kepada semua tetamu-tetamu jemputan yang hazir dimajlis jamuan makan tengahari tersebut.

Menghidangkan Makanan

Majlis pada petang tersebut diakhiri dengan penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang oleh Tuan Pengetua Sekolah Menengah Arau manakala Puan Shafinas Asisiten Coporate Communication Department environment IDAMAN Sdn Berhad Perlis menyampaiankan ucapan penutup pada petang tersebut.


Puan Shafinas Wakil environment IDAMAN
Tetamu Jemputan

environment IDAMAN Sdn Bhd bersama Jabatan Alam Sekitar Negeri Perlis turut mengadakan pameran mengenai kitar semula.


Paameran environment IDAMAN Sdn Bhd
Pameran


No comments:

Post a Comment