Saturday, September 7, 2013

Berehat di Medan

Setelah penat bekerja saya bersama kawan mengambil keputusan rehat d Medan selama 3 hari 2 malam pada 5-7/09/2013 dengan menaiki Airasia dari Penang ke Medan.

Airport Medan Yang Baru

Kawan-kawan saya menaiki penerbangan airasia dari Kuala Lumpur ke Medan, mereka sampai awal jam 2 petang manakala saya sampai jam 6.10 petang waktu Indonesia. Seperti biasa saya menaiki Keretapi Laju dari Airport ke Kota Medan yang memakan masa selama 35 minit.

Keretapi Laju

Dari Station keretapi Kota Medan saya menaiki Beca dengan harga Rp: 20,000 ke International Danau Toba Hotel yang jaraknya lebih kurang 3 kilometer dari tempat tersebut. Sampainya saya disana kawan-kawan sudah siap menanti di Lobby menyambut ketibaan saya.

Danau Toba International
Bilik Tidur

Kami keluar makan malam di Merdeka Walk yang mana ramai orang tempatan mau pun pelancong menjamu selera di sebelah malam ditempat itu. Keesokan hari kami berpeluang ke Pasar Lama Ikan untuk membeli belah khususnya kawan saya yang banyak bershoping untuk persediaan perkahwinan anaknya.

Makan Malam

Selama 3 hari 2 malam kami disana rasanya amat sintuk sekali tak sempat nak kami berjalan-jalan ke tempat bersejarah hanya duduk tinggal di Hotel sahaja lagi pun berehat dibilik boleh menonton TV dengan cerita bermacam-macam.

Dihadapan Kadai Kain Langsir
Kail Langsir
Rumah Makan Nasi Padang

Hari terakhir pada 7/9/2013 kami keluar dari hotel menuju ke Airport Medan yang terletak sejauh 35 KM dengan menaiki kereta yang disediakan oleh pihak Hotel. Penerbangan kami menuju ke 2 destinasi Penang dan Kuala Lumpur.