Monday, February 20, 2012

Perjalanan Ke Pekan Baru

Sekembalinya saya dari Tanjong Balai, Karimun, Indonesia pada 19/02/2012 melalui Kukup, Johor terus menuju ka LCCT Kuala Lumpur untuk berlepas ke Pekan Baru, Indonesia pada pagi 20/2012, sementara menunggu kawan saya, saya terus menulis dan menyemak Blospot.




Sesampainya kami di Lapangan Terbang Bandar Udara Sultan Syarif Kasim 11, disambut oleh sepupu kawan saya, kami dibawa terus kerumahnya yang tidak jauh dari airport tersebut dan dari situ hendak menuju ke bandar lebih kurang 10.km. Pemergian kami ke sana hanya 2 hari 1 malam bagi meninjau dan membuat persiapan tempat mesyuarat Lembaga yang akan diadakan pada 5-8/04/2012.



Pekan Baru adalah salah satu bandar terbesar di Indonesia, ketika ini ianya mempunyai penduduk yang cukup padat, kalau dibandingkan pada tahun 1997 nyata sudah hari ini 20-02-2012 kunjungan saya buat kali ke 2 amat teperanjat bertapa banyak perubahan telah berlaku dari hutan sepanjang jalan sekarang  mashaallah sudah membangun dengan Bangunan yang indah-indah.






Bandar ini terletak ditengah-tengah ianya boleh menuju ke Jakarta, Medan dan Bukit Tinggi, dari sini menuju ke Bukit Tinggi memakan masa perjalan mengunakan kereta selama 5 jam. Suasana Bandar Pekan Baru cukup sibuk.


Perjalanan Ke Pekan Baru

No comments:

Post a Comment