Sunday, March 25, 2012

Kitar Semula di Changkat Jawi

Setelah selesai diadakan Cerama 3R pada 9 March 2012 hari ini 25 March 2012 hari Ahad jam 9.00 pagi diadakan Program mengumpul barang-barang kitar semula bertempat di Tempat Parking, dalam kawasan Sekolah Kebangsaan Sekolah Changkat Jawi, Kangar, Perlis.




Walau pun hari ini Ahad hari Sekolah bercuti nemum semangat Pelajar-pelajar cukup tinggi dalam program kitar semula, dari awal lagi Guru-guru, waris orang ramai serta pelajar-pelajar membawa barang-barang tersebut dari rumah. 

 



Waris-waris yang prihatin diatas kehendak anak-anak mereka turut bertungkus lumus membawa barang-barang kitar semula dari rumah. Cik Nurul Hidayah bte Ahmad Zamzuri, Penolong Pengarah (HRMIS) Sektor Khidmat Pengerusan dan Pembangunan, Jabatan Pelajaran, Negeri Perlis turut sama-sama terlibat dalam program ini, beliau hadir lebih awal bagi mempastikan progrm yang sulung ini berjalan dengan lancarnya. 

 


 
En. Ruzaini mewakili PPSPPA Perlis juga turut hadir dan beliau bertungkus lumus bersama-sama mengakat dan menimbang barang-barang kitar semula.. Kertas yang paling banyak dikitar semula selain botol plastik dan tin.


Diakhir program En. Pissal abu yang mewakili environment IDAMAN Sdn Bhd menyampaikan wang hasil dari program kitar semula RM 380.20 kepada Cik Nurul Hidayah bte Ahmad Zanzuri dengan disaksikan oleh En. Ruzaini dari PPSPPA Negeri Perlis.


Penyerahan Wang Tunai


Bersambung lagi.....

No comments:

Post a Comment