Thursday, January 24, 2013

Maulidur Rasul 1434 H

Pengerusi dan Jawatankuasa Masjid Al Hussin Seberang Pumpong telah mengadakan program sambutan Maulidur Rasul 1434 pada hari ini 24/01/2013 bertempat di Masjid Al Hussin, Seberang Pumpong, Alor Setar, Kedah.

Masjid Al Hussin
Jamuan Makan

Sebanyak 3 acara telah diadakan selain dari Perarakan, Kenduri, Marhaban dan Pertandingan Hafal Al-Quran. Perarakan yang disertai oleh seramai 300 orang termasok kanak-kanak dan orang dewasa bermula di Kedai TAT Nasi Ayam jam 8.30 pagi, sebelum bermula perarakan kesemua peserta diberi jamuan makan pagi di Restoran TAT Nasi Ayam. 

Peserta Perarakan Berkumpul

Rukun Tetangga Taman Utama, Ngo dan Tadika diantara yang mengambil bahagian didalam perarakan ini yang bermula dari Restoran TAT Nasi Ayam dengan diawasi oleh Polis bermoto dan JPJ melalui Jalan Sultanah Sambungan masuk ke Jalan Gangsa,  Taman Tunku Tabor, Jalan Kampong Seberang Pumpong dan terus ke Masjid.

Perarakan Maulidur Rasul
Gambar Perarakan

Selesai sahaja Perarakan kanak-kanak kesemuanya dibawa masuk ke dalam Masjid untuk meneruskan acara Menghafal Al-Quran, sebanyak 2 kategori iaitu Sekolah Menengah dan Rendah mengambil bahagian khusus untuk anak-anak kariah di kawasan tersebut sahaja.

Salah Seorang Peserta
Kanak-kanak sedang mendengar Hafalan Al-Quran
Gambar Perarakan

No comments:

Post a Comment