Friday, January 25, 2013

Pertandingan Azan

Ngo Kampong Peremba, telah berjaya mengadakan Pertandinagn Azan dan Ceramah Agama pada 24/01/2013 sempana menyambut kelahiran Nabi Muhammad saw bertempat di Di hadapan Rumah Setiausaha, Kampong Peremba, Jalan Bunga Raya, Tongkang Yard, Alor Setar, Kedah.


Hadiah

Majlis yang bermula jam 2.30 petang dimulai dengan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dan di teruskan dengan persembahan Kumpulan Nasyid dan dimulakan dengan pertandingan azan untuk kanak-kanak berumur di bawah 12 tahun, seramai 16 orang peserta terdiri daripada anak-anak di kampong tersebut menyertainya.

Bacaan doa dan ucapan pengerusi majlis
Sebahagian orang ramai yang hadir
Bacaan ayat-ayat suci al-quran

Program ini mendapat sambutan ramai dari penduduk-penduduk di kampong tersebut, akhir program diteruskan dengan ceramah yang di sampaikan oleh Hajjah Aishah Said PM Kemas, ceramah selama 2 jam yang menceritakan kisah hidup Nabi Muhammad (saw) dapat menarik minat orang ramai yang hadir.

Kumpulan Nasyid
Salah seorang peserta pertandingan azan

Sebaik sahaja selesai kedua-dua program tersebut diteruskan upacara penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang pertandingan azan dan cederahati kepada penceramah dan jamuan makan yang disediakan oleh penduduk-penduduk kampong tersebut secara bergotong royong.

Ustazah Aishah sedang berceramah
Selawat Nabi

No comments:

Post a Comment