Monday, December 30, 2013

Tg. Balai Karimun

Setelah selesai mengatur program di Kuala Lumpur dan di Hatyai saya mengambil peluang di hujung tahun membuat Lawatan dan berehat di Tg. Balai Karimun, Indonesia selama 3 hari 2 malam mulai 28-30/12/2013.

AirAsia
LCCT

Pada malam 27/12/2013 saya menaiki flight AirAsia dari Alor Setar ke LCCT Kuala Lumpur sampai disana saya dijemput oleh kawan yang sudah menunggu ketibaan saya dan kami terus bertolak dari LCCT menaiki kereta kawan untuk ke Kukup, Pontian, Johor.

Terminal Kukup
Tg. Balai Karimun

Selesai sudah solat subuh kami menuju ke kedai makan berhampiran dengan Jeti tersebut untuk sarapan pagi, kami sempat menaiki Feri yang pertama menuju ke Tg. Balai Karimun pada jam 8.00 pagi dan sampai di Tg. Balai jam 9.05 pagi.

Hotel Paragon

Oleh kerana kami mempunyai kenalan dengan pegawai disana yang menyambut ketibaan kami dipintu masuk maka tidak perlu bagi kami mengecop pasport dan terus kami berempat masuk ketempat pemeriksaan badan oleh Pegawai Sekeruti.

Makan Pagi Asam Pedas

Diluar sana sedia menunggu kami iaitu pemandu Hotel Paragon dan mereka membawa kami terus ke Hotel untuk berehat. Pada 30/12/2013 selepas makan pagi kami menaiki Feri jam 9.00 dari Tg. Balai Karimun ke Kukup Pontian, Johor.

Feri

No comments:

Post a Comment