Wednesday, May 2, 2012

SMK Agama Kedah

Program Kitar Semula berteraskan Alam Sekitar telah diadakan pada pagi ini 02 Mei 2012 bermula jam 9.00 pagi hingga 5,30 petang bertempat di Dewan Terbuka, Sekolah Menengah Agama Kedah, Jalan Sultanah Sambungan, Alor Setar, Kedah.


Pintu masuk sekolah
Peserta Kitar Semula

Program yang dianjurkan olej Pihak JPS Negeri bersama-sama Komuniti dan Jabatan Alam Sekitar mendapat penyertaan daripada Pelajar SMK Agama Kedah dan SMK Mergong seramai 300 pelajar yang mengikut program ini.


Barang-barang sedang ditimbang
Penyerahan wang kitar semula

Disebelah pagi diadakan program 3R oleh Syarikat Environment IDAMAN Sdn Bhd dengan dipantau oleh Pegawai-pegawai PPSPPA yang diketuai oleh En. Mohd. Asrul bin Azmi beersama dengan Guru-guru Sekolah.


Dewan Tertutup
Peserta

Disebelah petang disambung program ini dengan ceramah kepada pelajar, sebanyak 3 ceramah telah disampaikan oleh JPS, Jabatan Alam Sekitar dan environment IDAMAN Sdn Bhd. En. Pissal bin Abu mewakili Syarikat environment IDAMAN Sdn Bhd telah menyampaikan ceramahnya bertajuk Faedah Kitar Semula.

Pegawai JPS memberi ceramah
En. Pissal Abu sedang memberi ceramah
Pelajar yang berjaya menjawab soalan

Ceramah yang disampaikan oleh penceramah telah diterima dengan baik oleh Pelajar-pelajar yang hadir setelah menyoal soalan-soalan kepada pelajar semunya dapat dijawab dengan pantas dan butul. Pihak Syarikat environment telah menyediakan sebanyak 30 unit tong sampah jenis 120 liter bersaiz kecil untuk peserta-peserta yang berjaya menjawab soalan.

En. Afzainizam Envi menyampaikan hadiah pada Guru
En. Mohd. Asrul Azmi PPSPPA menyampaikan hadiah

Bersambung lagi.....

No comments:

Post a Comment