Friday, May 25, 2012

Tosai, Chemor

Selepas selesai kerja-kerja memproses ikan dan ikan-ikan tersebut kesemuanya sebanyak 3 tong dengan beratnya hanya 250 kg dan 750 kg akan disediakan pada 27 dan 28/05/2012, kesemuanya dibawa naik ke atas lori oleh pekerja-pekerja Persatuan Nelayan Kebangsaan (NEKMAT) dan dibawa terus ke Kuala Lumpur.

Restoran Samy 2 pintu atas dan bawah

Saya meneruskan perjalanan saya ke Kuala Lumpur dengan 2 buah kereta, dalam perjalanan kami singgah di Samy Restoran yang terkenal dengan Tosai, Roti Canai dan Nasi daun pisang yang terletak dalam Pekan Chemor, Restoranya amat bersih dan besar dikunjungi oleh orang ramai.


Dapur masak

Apa yang paling menarik selain dari roti canai iaitu tosainya yang bermacam jenis dari biasa ke special dan sebagainya harganya berpatutan yang seronoknya berbagai jenis kuah selain Dal ada Kari Kambing, Ayam, Ketam dan Ikan yang sedapnya inti nyior perasa daun pedina.

Tosai Daun Pisang

Pengunjung dikedai tersebut pelbagai bangsa termasok Melayu, cina dan India seolah-olah mereka sahaja yang monopoli di pekan tersebut tidak hairanlah jika dilihat  bertapa besarrrya restoran tersebut.

Kopi Kashmir

No comments:

Post a Comment