Sunday, May 27, 2012

Rembau, Negeri Sembilan

Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad mempunyai banyak Hartanah selain dari Pejabat Pentadbiran sendiri di KM 12 Pusat Bandar Utara juga mempunyai beberapa Apartment, Rumah Kedai di Dataran Dwitasik Bandar Sri Permaisuri, Kuala Lumpur dan memiliki 2 bidang Tanah salah satu 23 Lot Tanah di Mukim Kuala Nerus, Kuala Trengganu seluas 14,204 meter persegi dan Lot No. 2714 Mukim Kundor Daerah Rembau, Negeri Sembilan keluasan 12.42 hektar.

Simpang ke Rembau

Hari ini 27-05-2012 jam 9.00 pagi saya bersama En. Khairul Anuar bin Hj. Abdullah Pengurus Koperasi dan En. Pathumalai a/l Rajoo Juruadit Dalaman menaiki Van Koperasi menuju ke Rembau, Negeri Sembilan untuk meninjau dan melihat tapak tanah tersebut hak milik Koperasi.

Pintu masuk kawasan tanah

Tujuan kami kesana bagi melihat dan mempastikan adakah kawasan tersebut dicerobohi oleh orang-orang yang tidak bertangung jawab memandangkan kawasan tersebut banyak buah-buahan seperti Durian, Kelapa, Petai dan lain-lain lagi.

Kawasan tanah di penuhi pokok durian

Ketibaan kami disana sedia menunggu kami salah seorang pemaju perumahan Dato' Hj. Harun Hj. Hassan Excutive Chairman, Alam Bersih Group untuk turut mmeninjau keluasan tanah di situ dan seorang lagi E. Mohd. Janurudin bin Talib Land Consultant juga turut meninjau kawasan tersebut.

Berehat setelah meninjau tapak

Semasa kami semua berada disana setelah meninjau setengah kawasan tersebut kami semua sempat mengutip buah durian dan ternyata sudah seperti laporan yang kami terima memaklumkan tanah milik Koperasi diceroboh, ini diakui sendiri tuan punya kedai makan yang berada sebelah pintu masuk kawasan tersebut.

Bawa naik durian ke dalam Van

Bersambung lagi....

1 comment:

  1. Salam, En Pissal, nak buah durian satu? hee..

    Kalau ada masa lapang, sila berkunjung di laman blog saya http://azrul3r.blogspot.com/

    ReplyDelete