Sunday, October 7, 2012

Usahasama Projek Perumahan

Seramai 8 orang Ahli Lembaga termasok seorang Pengurus Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad hari ini 06/10/2012  ke Pejabat Dato Hj. Haron bin Hj Hassan Executive Chairman Alam Bersih Group di alamat 76 B Wisma Alam Bersih , Jalan Diplomatik , Presint 15, Putra Jaya, Kuala Lumpur, 

Pejabat Alam Bersih Group

Koperasi KOSPETA yang di ketuai oleh Tuan Hj. Ibrahim bin Talib salah seorang Ahli Lembaga yang dilantik sebagai Pengerusi Projek Tanah di Rembau Negeri sembilan bersama-sama dengan 7 orang Lembaga termasok turut hadir Tuan Hj.Faizi Aznam, Setiausaha dan En. Pissal Abu selaku Penolong Setiausaha Koperasi.

Pertunjukan Slide
Mesyuarat diPengerusikan oleh Dato, Hj. Haron

Perjumpaan dan mesyuarat hari ini adalah sebagai langkah pertama membincang mengenai Projek Usahasama Cadangan Pembangunan di atas Lot 2714, Mukim Kundor, Rembau, Negeri Sembilan. Mesyuarat di Pengerusikan oleh Dato, Hj. Haron bin Hj. Hassan Executive Chairman Alam Bersih Group.

Slide Cadangan Projek
En. Pissal Abu Menunjukan Kedudukan Tanah

Taklimat yang diberikan telah memeklumkan Cadangan Usahasama oleh Teknogaya Diversified Sdn Bhd (atau SPV) berperanan sebagai Pemaju dan pihak Koperasi berperanan sebagai pemilik tanah. semua kos pembangunan projek dibiayai oleh pemaju.

Bersama Darto, Hj. Haron dan Pegawainya

Banyak perkara-perkara asas diperingkat awal dipersetujui didalam perbincangan tersebut dan setelah kedua-dua pihak berbincang dengan panjang lebar dan satu lagi perjumpaan akan disusuli selepas  ini setelah siap deraf rangka perjanjian ini kelak. 

En. Saleem tengok udang besar
Besarnya udang Tuan Haji Faizi

Sebelum perjumpaan diadakan jam 3.00 petang kami semuanya singgah di Masjid Putrajaya Solat Zohor dan kemudian kami turun ke bawah untuk makan tengahari, kami kena nasi kandar hai masa pula time makan apa lagi kawan-kawan pula tengok udang besar, ketam besar masing-masing beratur la ada yang minta nasi putih ada pula yang minta nasi kandar. Selepas makan kami pergi ke kaunter tanya berapa jumlah kesemuanya alahai baru RM 188.00 sahaja untuk 9 orang masih murahkan harga Putrajaya katakan.

Hai Puan Maria udang besar tu

No comments:

Post a Comment