Thursday, November 29, 2012

Hilangkan Strees di Tg. Balai


Selesai diadakan siri perjumpaan dengan 2 PBT di Johor saya bersama kawan-kawan seramai 3 orang meneruskan perjalanan kami menuju ke Kukup untuk menyeberang ke Tg. Balai Karimun, Indonesia selama 3 hari 2 malam pada 27-29/11/2012.

Terminal Tg. Balai Karimun
Atas Bumbong Feri

Selain menghilangkan strees keesokan hari kami ke pelabuhan menyambut rakan-rakan kita dari Majlis Bandaraya Kuala Trengganu yang mengadakan program Lawatan Sambil Belajar serta mengadakan Mesyuarat ANULAE Cawangan di Tg. Balai Karimun, Indonesia.

Hotel Paradise
Perjalanan dengan Feri
Receiption

Hari kedua disebelah pagi seperti biasa la jika datang ke Tg. Balai tak kena Gulai Asam Pedas ia tidak bermakna, Specialnya Gulai ini Ikan-ikan pelbagai jenis semunya Ikan-ikan segar termasok udang.

Ikan baru
Sarapan Pagi dengan Asam Pedas
Masak Asam Pedas

Seramai 25 orang Jawatankuasa ANULAE Semenanjung Malaysia Cawangan Majlis Bandaraya Kuala Trengganu hadir dalam lawatan ini dan kesemua mereka ditempatkan di Hotel Paragon, Sepanjang tempoh 3 hari 2 malam disitu selain mengadakan mesyuarat mereka juga mengadakan Lawatan dengan menaiki Bas untuk melihat keindahan disekeliling Pulau tersebut.

Hotel Paragon
Rombongan ANULAE Kuala Trengganu
Menaiki Bas Pusing Pulau

Hari ini 29/11/2012 kami terpaksa keluar awal sehari meninggalkan rombongan tersebut kerana hendak meneruskan program bersama Pekerja-pekerja Penguatkuasa di Majlis Perbandaran Seremban dan seluroh PBT Negeri Sembilan yang bermula pada jam 2.30 petang.

Membeli belah
Gambar Tg. Balai

No comments:

Post a Comment