Tuesday, November 26, 2013

Di Sangkar Ikan

Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad dalam tempoh sebulan sejak anak ikan baru dimasukan pada awal bulan Oktober 2013 telah berjaya, hari ini didapati ikan yang dimasukan 1 bulan lalu sudah pun besar, insyallah sekiranya tiada apa-apa halangan kemungkinan lagi 2 bulan ikan-ikan ini boleh dijual ke pasaran.


Ikan usia 1 bulan

Pegawai Perikanan Negeri Perak setiap kali membuat pantau merasa lega kerana projek pemeliharaan kali ini tidak banyak masaalah dan beliau telah membawa seramai 40 orang Peserta-peserta kursus Pegawai-pegawai Perikanan seluroh semenanjung untuk melihat sendiri ternakan ikan air tawar dalam sangkar.

Taklimat 
Peserta Lawatan

Seperti biasa Pegawai Pemantau En. Pissal bin Abu Penolong Setiausaha Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad merangkap Ahli Lembaga Koperasi turun ke padang membuat pemantauan sentiasa prihatin kepada ternakan ikan air tawar dan memberi ikan makan.


Beri Ikan Makan
Beri Ikan Makan
Sangkar Ikan

Disebelah petang 25/11/2013 diadakan perjumpaan antara Pengerusi Jawatankuasa Pembelian Tanah Lot Kuala Kangsar diketuai oleh Tuan Hj. Ibrahim Ahli Lembaga Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad dengan tuan tanah di sebuah restoran Nasi Ayam Nusantara, Ipoh, Perak.

Perbincangan 

Berikutan perjumpaan itu keesokanya diadakan sekali lagi perjumpaan dan bertemu dengan Peguam untuk mendapat penjelasan dan status serta pemilik sah tanah tersebut bertempat di Pejabat Peguam Wisma Makencone Jalan Tun Sambanthan, Ipoh, Perak.

Wakil Koperasi KOSPETA
Peguam & Pemilik Tanah

No comments:

Post a Comment