Sunday, November 3, 2013

Pengerusan AirAsia Tak Bertimbang Rasa

AirAsia telah beberapa kali memenangi torfi dan anugerahkan Penerbangan Tambang Murah di Dunia, Tahniah dengan adanya AirAsia semua peringkat manusia sama ada kaya atau miskin boleh terbang sesuai dengan sloganya " Everyone Can Fly".

Air Asia KL
Lcct Kuala Lumpur
Kaunter Jualan Tiket

Bagi penguna tegar ianya dianggap sebagai hadiah kepada mereka memandangkan jika memandu kereta dari Alor Setar ke Kuala Lumpur memakan masa selama 6 jam dengan kapal terbang hanya 50 minit sampai di Lcct KL tiada kena saman dan tak meletihkan berbanding memandu sendiri contohnya termasok minyak, tol dan saman AES mungkin lebih kurang RM 500 satu perjalanan ini tidak termasok balik.

Penang Airport
Penang Airport
Orang Ramai diPintu Masok

Sebagai penguna tegar saya ingin melahirkan perasaan kecewa, saya pernah 5 kali tertinggal kapal terbang samaada distinasi domestik atau antrabangsa. Kelewaatan bukan disengajakan sala satu saya sudah checkin menaiki kapal terbang dari KL ke Alor Setar terlewat bording hanya 5 minit kerana solat maghrib didalam surau terminal tersebut, apabila saya ke pintu perlepasan pegawai-pegawai yang bertugas mengatakan masa bording pak cik dah tamat, saya merayu kepada mereka berkali-kali dengan memberi mengatakan kapal terbang masih belum terbang lagi, namum begitu rayuan tidak di hiraukan mereka hanya mengatakan minta maaf pak cik.

Kualanamu Airport, Medan
Tempat Menunggu Pesawat

Begitu juga penerbangan ke luar negara iaitu ke Solo, Indonesia 3 hari 2 malam juga terlewat sampai di pintu perlepasan kerana kerenah pengawal keselamatan macam tu macam ni dengan keadaan orang ramai tiket juga sudah disahkan dekat kaunter tapi kerana kelewatan 10 minit sampai di pintu pelepasan, pintu tersebut telah ditutup kata mereka maaf pak cik kapal terbang sudah berlepas.

Solo Airport, Indonesia

Dengan nada yang lembut kalau pak cik nak teruskan kesana beli tiket lain pada esok hari, mau tak mau oleh kerana ingin juga nak berkunjung ke Solo terpaksa beli tiket baru untuk penerbangan esok hari dengan kadar harga sekali ganda RM 285.00 untuk perjalanan sehala.

Ameera Hotel, Solo, Indonesia
Pasaraya Terbesar di Solo

Terkini pada 1-3/11/2013 penerbangan saya dari Penang ke Medan bertolak jam 8.40 saya lapor diri dekat kaunter pengesah dokumen perjalanan jam 8.00 tepat bersama beberapa penguna yang lain juga tak diterima dengan alasan maaf cik boarding sudah ditutup, saya merayu alasan terkandas didalam lalulintas, mereka tak terima dan mereka minta saya membayar penalti tiket baru kalau ingin meneruskan perjalan saya ke Medan dengan sekali ganda pembelian tiket awal pergi balik hanya RM 158.00 dengan tiket baru RM 152.00 sehala sahaja.

Kualanamu Stesyen Keretapi Laju Medan
Menaiki Keretapi Laju Ke Kota Medan
International Danau Toba Hotel
Makan Pagi di Hotel

Saya minta jasa baik pihak pengerusan AirAsia dapat pertimbangkan perkara-perkara ini jika pihak penguna terlewat dihukum tetapi pihak pengerusan AirAsia terlewat dalam mana-mana penerbangan mereka hanya pandai mohon maaf kepada penguna dan sedikit pun tidak merasa kesal seperti apa yang penguna rasakan.

Ibunda Hotel dan Rumah Makan Famili
Makan Tengahari di Rumah Makan Famili

No comments:

Post a Comment