Saturday, August 30, 2014

Tandatangan Persafahaman ANGKASA & CUEPACS

ANGKASA telah berjaya mengadakan Majlis Pelancaran Speker-Maklumat Perbankan Individu dan Majlis Menandatangani MOU ANGKAS & CUEPACS pada 29/08/2014 di Dewan ANGKASA Kelana Jaya, Kuala Lumpur.


Naib Presiden ANGKASA & Presiden CUEPACS

Sebelum majlis pelancaraan dan menandatangani Mou diadakan, Naib Presiden ANGKASA telah menyampaikan Taklimat awal kepada Pengerusi dan Setiausaha Koperasi Kredit di seluroh Negara pengambilalihan sebahagian potongan BPA ANGKASA oleh Koperasi MOCCIS. 

Perwakilan yang hadir
Presiden ANGKASA & Presiden CUWEPACS

Presiden CUEPACS En. Azih bin Muda di jemput berucap memberi pandangan bagi pihak Kakitangan Kerajaan dalam Perkhidmatan Awam khususnya dalam sektor Perkihdmatan. Cuepacs tidak bersetuju sama sekali pihak Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) memberi kepada Moccis sebahagian dari pemotongan yang telah dibuat oleh ANGKASA selama ini.

En. Azih Muda sedang  berucap
En. Pissal Abu wakil Koperasi KOSPETA

Katanya selama 37 tahun ANGKASA telah menguruskan pemotongan dengan tidak ada sebarang masaalah dan tidak ada MPL berlaku kepada Badan Gabungan Koperasi juga kepada Bank Rakyat dan Bank Persatuan. Apatah lagi potongan ini nak di beri kpada MOCCIS sedangkan Koperasi ini telah rugi berjuta ringgit. Kalau pihak SKM terus memberi kepada Moccis takut wang kutipan ini digunakan untuk bayar hutang koperasi tersebut.

Menandatangani MOU Sepahaman
Penyerahan Dokumen
Presiden ANGKASA & Presiden CUEPACS

Setelah beberapa orang perwakilan yang hadir masing-masing memberi pandangan yang menjurus kearah tidak bersetuju maka Forum hari ini telah membuat satu resolusi TIDAK BERSETUJU Pemotongan ini di beri kepada Moccis untuk membuat pemotongan.

Media Masa
Sedang di temuramah
Perwakilan CUEPACS
Jamuan petang

No comments:

Post a Comment