Tuesday, August 23, 2011

Program 3R Di Sek, Kbg Tok Jalai

Guru Besar Sekolah Kebangsaan Tok Jalai Khusus untuk Anak-anak Angkatan Tentera mengadakan program kitar semula hari ini 23 August 2011, hari Selasa jam 8.30 pagi bertempat di tempat perhimpunan pagi di kawasan Sekolah Kebangsaan Tok Jalai, Jitra kedah. 


Setelah 2 kali ceramah berasingan diadakan dari PPSPPA dan environment IDAMAN Sdn Bhd melalui ceramah motivasi yang telah diadakan bulan lepas di Home Stay Mada, nyata sudah pelajar-pelajar memahaminya bertapa pentingnya program kitar semula diadakan bagi tujuan disamping menambah pendapatan kepada sekolah ianya sedikit sebanyak dapat mengurangkan sampah.

Dari Pusat Sumber
Bersedia untuk mengikut giliran

Untuk kali pertama 3R diadakan hari ini mendapat sambutan dari Guru Besar sendiri serta lain-lain Guru termasok Pelajar-pelajar. Kutipan hari ini  melabihi dari lain-lain sekolah Kebangsaan yang mana menyaksikan kertas yang dikumpul pagi ini sebanyak 1,707 kg, Botol Plastik 118 kg, Tin Alumaniam 16.5 kg, Tin Susu 112.5 kg, Besi 20 kg dan Petrapad 1 kg mencecah kepada RM 720.38.   

En. Pissal sedang mencatit berat timbangan
Mengangkat barangan ke dalam lori

Seperti biasa kerja-kerja penimbangan dijalankan bersama PPSPPA dengan environment IDAMAN Sdn Bhd.  PPSPPA diketuai Cik Nur Fizatulakma dengan dibantu seramai 3 orang rakanya. Manakala En. Pissal Abu bersama 3 orang pekerja mewakili environment IDAMAN Sdn Bhd.

Muatan barang 3R
Bergambar bersama Guru Besar Sekolah
Video Kitar Semula

No comments:

Post a Comment