Thursday, September 27, 2012

Clark, Philipine

Selepas saya melawat Phnopem, Cambodia, hari ini 27-29/09/2012 saya bersama En. Azih Muda berlepas ke Clark, Philipine selama 3 hari 2 malam dengan mengunakan penerbangan murah AirAsia. Jam 7.50 malam kami berlepas dari LCCT Kuala Lumpur ke Clark Philipine jangkaan mula saya hanya 1.45 minit rupanya 3.45 minit sampai di Diosdado Macapagal, International Airport jam 11.50 malam.

Menunggu Penerbangan
Pesawat AirAsia Philipine

Sebelum pergi saya sudah membuat penempahan di Galaxy Hotel melalui internet dengan harga sebilik Peso 2,500 (RM 200.00) satu malam untuk selama 2 malam, sampainya kami kereta hotel sudah sedia menunggu diruang menunggu oleh pemandunya dengan memegang sekeping kertas dengan perkataan MR. PISSAL.

Kereta Hotel
Galaxy Hotel

Dari airport untuk ke hotel tidak jauh lebih kurang dalam lingkungan 5 atau 6 KM sahaja, sampainya di hotel Galaxy wau ramainya manusia rupa-rupanya disekeliling hotel yang kami menginap kesemunya PUB maka ramailah mat-mat saleh di situ, bekas jajahan amerika katakan. Didepan hotel pekerja-pekerjanya datang mengambil beg-beg kami dengan dibantu oleh Pegawai Security, Bilik kami tingkat 3 ditengah hotel ground floor ada kolam mandi.

Receiption
Bilik Hotel

Selepas checkin kami mandi dan sembahyang kemudian kami turun ke bawah dan apa yang kami cari Nasi La perut sudah keroncong, sebelum kami keluar dari hotel Pegawai Security memesan kepada kami supaya berjalan tidak bersaorangan dan sentisa menjaga beg duit dan jangan melayani siapa jua yang berpura-berpura hendak membantu termasok pengemis. jalan punya jalan ke sana sini terjumpalah satu kedai Pak Arab dengan tulisan arab dan ada kalimah Allah Muhamad tergantong dibelakang kaunter duitnya lega rasanya kami. Apa lagi kena Nasi Briani Arab la, aduhhhh sedapnya.

Kedai Nasi Pak Arab

Selepas makan malam kami kembali ke hotel dan duduk bersantai dimeja panjang bersama-sama dengan mat-mat saleh melihat orang ramai lalu lalang dengan aktiviti-aktiviti mereka disekitar kawasan tersebut.