Tuesday, February 5, 2013

Asam Pedas Parit Jawa

Tuan Rumah En. Ramli bin Kalil Bendahari Koperasi KOSPETA Malaysia Berhad pada 05/02/2013 jam 8.15 malam datang ke Hotel Penginapan kami membawa kami semua ALK dan Wargakerja ke Parit Jawa untuk makan malam dengan menu Asam Pedas.

Gerai Asam Pedas

Parit Jawa yang terletak sejauh 11 KM dari Bandar Muar adalah merupakan Kampong Nelayan tempat turunya hasil penakapan ikan dengan mengunakan Bot Kecil. Kampong ini jadi terkenal dengan masakan Asam Pedasnya. Ramai yang berkunjung disitu dan boleh dikatakan dikawasan tepi yang berhampiran sungai tersebut terdapat banyak kedai-kedai kecil yang memasak Gulai Asam Pedas.

ALK

Specialnya Gulai Asam Pedas dimasak mengikut permintaan pelanggan dan ia dihidangkan sebaik sahaja sesudah dimasak yang menyebabkan selera pelanggan terbuka, apa nak di kata, Gulai panas-panas dengan nasi pun panas dalam keadaan lapar hhuuuhhh habis kami makan.

Waragakerja

Selepas makan jam 10.30 malam kami pun semua beredar dari situ balik ke hotel dengan menaiki 3 buah Van Majlis yang disediakan oleh Majlis khusus kami berada disana selama 3 hari 2 malam.

Wargakerja
Sedang menjamu selera

No comments:

Post a Comment