Friday, December 2, 2011

Lawatan Ke Medan

Pagi Jumaat jam 8.30 pagi saya menaiki Pesawat AirAsia dari Pulau Pinang menuju ke Medan dan sampai di Medan Polonia Airport jam 8.30 pagi (Waktu Indonesia) terus mengambil teksi menuju ke Hotel Danau Toba International, Jalan Sudirman, Indonesia,

Penang Airport

Setelah checkin saya masuk ke bilik berehat sambil menonton TV menunggu jam 12.00 tengahari untuk ke Masjid Solat Jumaat. Kali ini apabila saya sampai awal didapati dalam kawasan Masjid begitu cerah tiada lagi penjaja-penjaja kerana pihak berkuasa Masjid mengeluarkan Notis tidak membenarkan peniaga-peniaga menjual Makanan, Baju serta lain-lain didalam kawasan tersebut.  


Namum masih ada yang engkar atas arahan tersebut diatas kebijaksanaan security masjid maka meraka akur dengan arahan tersebut dan masing-masing beredar. sebelum ini kawasan tersebut dijual bermacam-macam jenis perniagaan. Barang-barang yang dijual tersangat murah.


Selepas solat jumaat saya kembali ke hotel dan didapati kawan saya tersedia menanti untuk membawa saya ke suatu tempat pendalaman atas urusan usahaan product kampong. Disana saya dibawa berjumpa dengan Bapak Sudiarto Pengurus di perusahaan tersebut, Product yang dihasilkan barang-barang cederamata yang dipasarkan disekitar Pekan Medan.

Video di Medan

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete