Friday, March 18, 2011

Hari Ketiga Shopping

Hari ini 18-03-2011 selepas makan pagi lebih kurang jam 9.30 pagi kami keluar menuju ke kedai barang-barang souvinir, Kedai baru saja buka orang kurang ramai kami pun masuk melawat setiap kedai mencari barang-barang souvinir.

Shopping
Video Shopping

Selepas itu kami balik ke Hotel dan saya pergi ke Masjid India yang paling dekat dengan hotel untuk solat jumaat, khutubah yang dibacakan oleh khatib semuanya dalam bahasa malaysia. Selesai sudah solat jam 2.40 petang saya balik ke hotel kemudian bawa mereka makan tengahari dan selepas itu kami menaiki kapal Cruises jam 5.00 petang.

Makan Tengahari
Jetty Cruises
Menaiki Kapal
Tingkat Bawah

Tingkat Atas
Video Kapal Cruises

Jam 7.20 malam kapal curises telah kembali ke jetty dan kami lebih kurang 80 orang penumpang turun dari kapal dan kami terus ke Parkson untuk membeli belah disana.

Parkson Grand
Video Parkson Grand

Selepas shopping kami terus ke medan selera oleh kerana terlalu ramainya orang maka kami pun menunggu kerana mereka melayan orang-orang yang tempah dulu terutama pelancong.

Sedang menjamu selera
Makan Blackpaper Steak
Menjamu selera
Video makam malam

Selepas makan malam kami berjalan-jalan ditengah pekan dan bergambar bersana dengan raplika Patong Kucing terletak ditengah Bandaraya sambil melihat keindahan dimalam hari.

Gambar di Raplika Kucing
Suasana Malam

Kemudian kami balik ke Hotel dan kami checkout dari hotel pada jam 4.00 pagi ( 2 jam lebi awal ) kerana pesawat akan berlepas dari Kucing ke Kuala Lumpur jam 6.15 pagi.