Tuesday, April 26, 2011

Ceramah Kitar Semula SMK Langgar 2011

Sekolah Menengah Kebangsaan Langgar hari ini 26 April 2011 jam 8.00 pagi telah berjaya mengadakan Ceramah dan Program Kitar Semula pagi ini di Dataran Perhimpunan, Sekolah Menegah Kebangsaan Langgar, Alor Setar. Kedah.


Puan Hajah Sopiah Pengetua Sedang Berucap
Pelajar sedang mendengan ucapan Pengetu

Environment IDAMAN Sdn Bhd En. Pissal Abu telah memberi ceramah berkenaan dengan Program Kitar Semula dan di ikuti oleh En. Khairul Azmi dari PPSPPA mengenai Pengerusan Sisa Pepejal.

En. Khairul Azmi PPSPPA Sedang Memberi Ceramah

Selepas ceramah kami dijemput oleh Puan Pengetua Hajah Sopiah untuk menjamu selera di tingkat atas. Sebaik sahaja selesa menjamu selera kebetulan lori 3R pun dah sampai maka ramai dikalangan Guru guru serta Pelajar-pelajar sudah menanti dan bersedia untuk menimbang kertas-kertas tersebut.

En.  Sedang Menerima Cederamata
Video Kitar Semula

Sebaik sahaja semuanya selesai salah seorang guru yang sejak dari awal lagi mencatit jumlah berat setiap penimbangan mulalah mengira berepa jumlah berat keselurohanya yang dapat. Setelah dikira kesemuanya wauuu mengalahkan Jabatan-jabatan Kerajaan serta lain-lain Ngo dengan berat keselurohan Kertas ialah 2003.8 kilo manakala berat Besi 130 kilo dan Tin 28 kilo. Jumlah pendapatan sebanyak RM 817.00.


Guru sedang mencatit
Besi
 Gambar Kitar Semula

TAHNIAH..... TAHNIAH....TAHNIAH

No comments:

Post a Comment